Korzyści wynikające z efektywności pracy z wykorzystaniem komunikatorów internetowych

Korzyści wynikające z efektywności pracy z wykorzystaniem komunikatorów internetowych

Istnieje wiele korzyści z komunikowania się z przyjaciółmi i rodziną za pomocą komunikatorów internetowych, ale może być trudno wiedzieć, jak radzić sobie z odpowiednim wykorzystaniem tego typu narzędzia komunikacji. W tym artykule omówimy efektywność miejsca pracy, relacje społeczne oraz opłacalność. Omówimy również różne sposoby komunikowania się za pomocą tej technologii. Zanim zaczniesz, powinieneś znać podstawy korzystania z tego narzędzia komunikacji. Korzyści płynące z komunikatora pomogą Ci zdecydować, czy jest on odpowiedni dla Twojego miejsca pracy.

Wydajność miejsca pracy

Jedną z największych korzyści płynących z wydajności miejsca pracy za pomocą komunikatorów internetowych jest to, że można je zintegrować z codziennym przepływem pracy pracowników. Podczas gdy rozmowy telefoniczne są niewygodne, komunikatory mogą umożliwić szybką interakcję i pomóc utrzymać wysoką produktywność. W badaniu przeprowadzonym przez Kelly Garrett i Jamesa N. Danzigera, pracownicy stwierdzili, że komunikatory zmniejszają ilość przerw i zwiększają częstotliwość komunikacji. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest fakt, że pracownicy używali komunikatora jako sposobu zarządzania komunikacją osobistą i zawodową.

Inną istotną zaletą efektywności miejsca pracy dzięki komunikatorom internetowym jest to, że pracownicy mogą się ze sobą sprawniej komunikować. W przeciwieństwie do poczty elektronicznej, wiadomości błyskawiczne nie wymagają od odbiorcy dostępu do jego osobistej skrzynki odbiorczej. Zamiast tego pojawiają się one na bieżącym ekranie odbiorcy. Wiele firm wdrożyło tę technologię, aby pomóc zwiększyć ogólną wydajność i obsługę klienta. Te korzyści pozwoliły wielu firmom zmniejszyć zakłócenia w miejscu pracy i poprawić obsługę klienta. Oto kilka najlepszych powodów, dla których komunikatory internetowe są ważną częścią każdego miejsca pracy:

Posiadanie bezpośredniej linii komunikacji między pracownikami a kierownikami jest ważne dla efektywności miejsca pracy. Pracownicy, którzy mają bezpośrednią linię komunikacji ze swoimi menedżerami zgłaszają, że są bardziej zmotywowani i pewni siebie. Ponadto czuli, że są bardziej zaangażowani w pracę. Co więcej, łatwość korzystania z komunikatorów internetowych pomaga również ograniczyć powielanie e-maili i poprawia komunikację między pracownikami. Dodatkowo, zapewnia bardziej osobisty kontakt pomiędzy pracownikami zdalnymi a kierownikami. Wydajność miejsca pracy znacznie się poprawia dzięki komunikatorom internetowym.

Poprawa efektywności komunikacji jest niezbędna w dzisiejszym miejscu pracy. Jedną z największych korzyści płynących z używania komunikatorów internetowych jest możliwość wielozadaniowości. Jest on mniej inwazyjny niż rozmowy telefoniczne i znacznie wygodniejszy niż poczta elektroniczna w miejscu pracy. W przeciwieństwie do poczty elektronicznej, wiadomości błyskawiczne są również łatwiejsze do wykrycia Twojej obecności niż rozmowy telefoniczne. Oznacza to, że możesz skupić się na innych ważnych rzeczach, nie marnując swojego cennego czasu na niepotrzebną komunikację. Dzięki temu możesz pracować wydajniej i pozostać w kontakcie ze swoimi pracownikami.

IM pozwala również na regularną komunikację. Można go używać do zaznaczania specjalnych okazji i dzielenia się małymi zwycięstwami z członkami zespołu. IM może być również używany do codziennych stand-upów, które mogą pomóc pracownikom w utrzymaniu koleżeństwa. Pomimo tych korzyści, komunikator nie jest w stanie zastąpić interakcji międzyludzkich. Szacuje się, że pracownicy spędzają 20 procent swojego tygodnia pracy na poszukiwaniu informacji wewnętrznych. IM może również pomóc w zwiększeniu wydajności i wzmocnieniu koleżeństwa.

Relacje społeczne

Era informacji zrewolucjonizowała naukę, biznes i ogólne interakcje. Postępy w technologii, takie jak media społecznościowe i komunikatory internetowe, mają na celu ułatwienie tych działań. Niektórzy twierdzą, że technologia jest niezbędnym narzędziem łączącym ludzi, ale może nas również izolować, utrudniając nawiązywanie znaczących relacji. Aby pokonać te wyzwania, ważne jest, aby zrozumieć, jak technologia może pomóc nam budować i utrzymywać relacje społeczne. W tym artykule omówimy niektóre ze sposobów, w jakie technologia może poprawić relacje.

W badaniu dotyczącym więzi społecznych doświadczanych przez uczestników korzystających z komunikatorów internetowych stwierdzono, że częstotliwość korzystania z komunikatorów była pozytywnie związana z postrzeganą intymnością społeczną, werbalną i afektywną. Wynik ten jest zgodny z perspektywą wyzwolenia relacji w komunikacji za pośrednictwem komputera i sugeruje, że IM ułatwia intymność. Podobnie, częste rozmowy przez komunikator zwiększają chęć do komunikacji twarzą w twarz. Wyniki badań mają znaczenie dla rodzin, które mieszkają daleko od siebie i chcą zachować bliskość.

Chociaż w tym badaniu nie badano konkretnie, czy komunikatory internetowe wpływają na przyjaźnie, to jednak wykazano, że nastoletni użytkownicy komunikatorów internetowych częściej komunikują się z przyjaciółmi offline niż ci, którzy korzystają z czatów. Dzieje się tak dlatego, że czaty zapewniają dostęp do większej liczby obcych osób niż użytkownicy sieci społecznościowych. Ponadto nastolatki uważają, że komunikatory są przydatne do swobodnej komunikacji z płcią przeciwną. To odkrycie wskazuje na szerszą atrakcyjność komunikatorów wśród nastolatków, ponieważ spełniają one dwie podstawowe potrzeby rozwojowe. Ponadto nastolatki są w stanie dołączyć do grup offline bez żadnych formalnych zasad.

Efektywność kosztowa

Jedną z największych zalet komunikatorów internetowych dla biznesu jest ich efektywność kosztowa. Firma może wyeliminować koszty związane z kosztownym systemem telefonicznym i wieloma połączeniami przychodzącymi, korzystając z usługi czatu online, takiej jak Slack. Inną ważną korzyścią jest fakt, że użytkownicy mogą komunikować się ze sobą w czasie rzeczywistym. Dzięki IM pracownicy mogą utrzymywać rozmowy krótkie i słodkie, a także mogą uniknąć wysyłania długich e-maili i wykonywania niepotrzebnych połączeń telefonicznych.

Główną zaletą komunikatora jest to, że może on zastąpić pocztę elektroniczną, rozmowy telefoniczne i spotkania twarzą w twarz. E-maile i rozmowy telefoniczne zabierają cenny czas i mogą zakłócić przepływ pracy. Dzięki komunikatom błyskawicznym pracownicy i menedżerowie mogą pozostawać w kontakcie przez cały czas i mogą wykonywać wiele zadań podczas komunikacji. Menedżerowie mogą komunikować się ze współpracownikami i klientami w czasie rzeczywistym, a wiadomości błyskawiczne mogą być wysyłane do całej firmy. W przeciwieństwie do systemów poczty elektronicznej, komunikatory mogą działać nawet w przypadku awarii systemu poczty elektronicznej.

Krytycznym problemem związanym z CEA są niewystarczające dowody, aby wyciągnąć wiarygodne wnioski. Szacunkowe koszty i wyniki tych interwencji są często trudne do zinterpretowania. W badaniach często stosuje się nieskuteczne miary kosztów lub nie stosuje się odpowiednich kosztów i miar wyników. W niektórych badaniach brakuje również odpowiednich danych do analizy efektywności kosztowej. Te niedociągnięcia mogą prowadzić do błędnych wniosków. Dlatego też potrzebne są bardziej rygorystyczne badania, aby dostarczyć bardziej rozstrzygających dowodów na efektywność kosztową.

W badaniu oceniono również skuteczność przesyłania użytkownikom porad zdrowotnych za pomocą wiadomości tekstowych. Stwierdzono, że wysyłanie wiadomości tekstowych było opłacalne pod względem zmniejszenia kosztów usług opieki zdrowotnej. Pomimo tego, że na opłacalność świadczeń zdrowotnych mogą wpływać zmienne behawioralne, połączony program zaprzestania palenia stanowił duży wzrost kosztów opieki zdrowotnej. Co więcej, połączony program skutkował wyższymi kosztami opieki zdrowotnej zarówno w przypadku mężczyzn, jak i kobiet.

Innym ważnym zagadnieniem jest prywatność wiadomości wysyłanych za pośrednictwem komunikatorów internetowych. Z powodu braku ochrony przed spamem wielu użytkowników decyduje się na otrzymywanie wiadomości błyskawicznych tylko od osób znajdujących się na ich listach kontaktów. Listy te są znane jako Messenger Lists, Buddy Lists i Allow Lists. Im bardziej popularny staje się komunikator, tym więcej osób zdecyduje się na wysyłanie wiadomości tylko do swoich list kontaktowych. Korzyści z komunikatorów internetowych w stosunku do poczty elektronicznej jest wiele. Ale są też pewne poważne wady.

Wygoda

Dzięki różnorodności funkcji, oprogramowanie do obsługi komunikatorów internetowych jest wykorzystywane zarówno do komunikacji osobistej, jak i biznesowej. IM to szybszy i bardziej bezpośredni sposób komunikacji w Internecie. Można go używać z różnych urządzeń, w tym smartfonów i tabletów. Pozwala również na udostępnianie plików i dokumentów oraz koordynację przepływu pracy. IM jest również przydatny w biznesie, ponieważ utrzymuje członków zespołu w kontakcie i reaguje na pilne pytania. Oto kilka sposobów na maksymalne wykorzystanie tej usługi przez Twoją firmę.

Podczas wysyłania i odbierania wiadomości wiele aplikacji IM zapewnia powiadomienia dla nadawcy i odbiorcy. Niektóre klienty zapewniają powiadomienia wizualne, podczas gdy inne używają charakterystycznego dźwięku, aby ostrzec użytkowników o nadchodzących wiadomościach. W przeszłości klienty IM były oparte na zastrzeżonych protokołach, ale otwarte standardy sprawiły, że są one kompatybilne z różnymi urządzeniami i platformami. Najpopularniejszym sposobem wysyłania i odbierania wiadomości IM są urządzenia mobilne. Jest on łatwy w użyciu do celów biznesowych i świetnie sprawdza się w międzynarodowych zespołach.

Wygoda jest podstawowym czynnikiem zadowolenia konsumentów, a komunikatory ułatwiają łatwą komunikację. Konsumenci cenią sobie wygodę, a 73% respondentów twierdzi, że zapewnienie doskonałego wsparcia jest kluczowe dla lojalności wobec marki. Ponadto oferowanie wsparcia za pośrednictwem tradycyjnych kanałów może być trudne zarówno dla kupujących, jak i agentów. W przeciwieństwie do tego, komunikatory internetowe pozwalają firmom zapewnić doskonałe doświadczenia w zakresie wsparcia. Ostatnie badanie Juniper Research wykazało, że mobilne komunikatory biznesowe wzrosły w ubiegłym roku o 10% z 2,5 biliona do 2,7 biliona wiadomości.

Chociaż komunikator internetowy jest wygodny dla firm, może być rozpraszający dla niektórych pracowników. Niektórzy pracownicy mogą używać komunikatorów do omawiania tematów niezwiązanych z pracą i innych spraw osobistych. Choć w niektórych przypadkach może to być pomocne, ważne jest, aby zachować zdrowe granice korzystania z komunikatorów w miejscu pracy. Ważne jest, aby pamiętać, że komunikatory internetowe mogą uczynić wysiłki firmy w zakresie obsługi klienta lepszymi lub gorszymi. Pamiętaj, aby zbadać swoje opcje i wybrać platformę komunikacyjną, która będzie najbardziej korzystna dla twojej firmy.


Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *