Jak używać numerów alarmowych w telefonie komórkowym 000? W tym artykule wyjaśnimy, co oznacza każdy z nich. Jaka jest różnica między 000 a 112 i kiedy należy ich używać? Skąd wiesz, który z nich jest najbardziej odpowiedni w danej sytuacji? Przyjrzyjmy się kilku typowym sytuacjom, w których zadzwoniłbyś po 000. Jeśli nie wiesz, oto kilka innych opcji:
Triple Zero
Jeśli potrzebujesz pomocy w nagłych wypadkach, zadzwoń na numer telefonu komórkowego Triple Zero. Zostaniesz poproszony o podanie swojej lokalizacji, zanim operator będzie mógł połączyć Cię z odpowiednią służbą. Pamiętaj, aby mówić wyraźnie i spokojnie oraz nie rozłączać się, dopóki nie zostaniesz o tym poinformowany. Po uzyskaniu połączenia można zadzwonić do lokalnej straży pożarnej lub policji, na policyjną linię pomocy lub do Państwowych Służb Ratowniczych. Zapisz numery telefonów alarmowych w swoim telefonie komórkowym lub pobierz aplikację Emergency+ App.
Dzwoniąc pod ten numer, należy pamiętać, że działa on zarówno na telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Połączenie z Triple Zero jest bezpłatne, a służby ratunkowe widzą Twój adres i numer telefonu. Ponadto do wykonania połączenia możesz użyć dowolnego telefonu, ponieważ zostanie ono automatycznie przekazane do serwisu. Nawet jeśli Twój telefon komórkowy nie jest kompatybilny z usługą, powinna ona działać, jeśli zainstalowałeś komórkową kartę SIM.
AMS działa poprzez geolokalizację komórkową. AML działa poprzez znalezienie lokalizacji dzwoniących w promieniu kilku metrów i przesłanie tej informacji do centrum telefonicznego Triple Zero. Codziennie do Triple Zero wykonuje się do 27 000 połączeń – 78 procent z nich pochodzi z telefonów komórkowych. Obecnie dostęp do AML mają telefony z systemem Android. Użytkownicy iPhone’ów powinni zaktualizować system do iOS 14.3.
Usługa połączeń alarmowych Triple Zero wdrożyła zaawansowaną technologię lokalizacji mobilnej. Technologia ta może odebrać współrzędne z telefonu komórkowego, a następnie wysłać zespół reagujący do Twojej lokalizacji. Technologia ta wykorzystuje te same technologie, które są wykorzystywane przez usługi ride-share i usługi wskazujące drogę, aby Cię znaleźć. Jednak nadal należy podać szczegóły dotyczące lokalizacji, gdy dzwonisz do usługi, ponieważ nadal będą musieli zweryfikować Twoją lokalizację. Po zakończeniu połączenia po drugiej stronie usłyszysz nagraną wiadomość.
112
Na numer alarmowy 112 można zadzwonić ze zwykłego telefonu komórkowego lub urządzenia typu smart. Można również dzwonić z telefonu satelitarnego. W zależności od technologii telefonu, może on współpracować z siecią komórkową własnego kraju lub z usługą roamingową. W obu przypadkach osoba dzwoniąca będzie miała taką samą funkcjonalność jak w przypadku połączenia Triple Zero. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów działania tych usług. Oto kilka z najczęściej spotykanych.
Istnieje również kilka zalet połączenia z numerem 112 w porównaniu z połączeniem z numerem 000. Pierwszą z nich jest to, że nie będzie on zrzucał połączeń od innych użytkowników. Nie musisz się martwić, że połączenia będą przerywane, ponieważ numer 112 określa swoją lokalizację za pomocą satelity. Oznacza to, że nie jest zależny od zasięgu sieci. Oznacza to, że będziesz mógł skontaktować się ze służbami ratunkowymi z telefonu bez zasięgu. A dzięki możliwości odbierania służb ratunkowych w każdym miejscu, nie minie wiele czasu, gdy dowiesz się, dlaczego w ogóle nie masz zasięgu.
Drugą zaletą dzwonienia pod numer 112 jest to, że łączy się on z numerem alarmowym 000 bez połączenia z siecią. W przeciwieństwie do innych numerów alarmowych połączenie jest bezpłatne i szybkie. Operator oceni Twoją sytuację i wyśle odpowiednie służby ratunkowe. W zależności od Twojego urządzenia, możesz chcieć skorzystać z numeru, który znajduje się lokalnie. Uważaj jednak, aby był to numer lokalny, który jest rozpoznawany przez EMS w Twojej okolicy.
Numer alarmowy 112 działa we wszystkich 27 krajach członkowskich UE, a także w innych częściach świata. Łączy on osoby znajdujące się w niebezpieczeństwie ze służbami ratunkowymi przez całą dobę. Jeśli jesteś w podróży, zadzwoń pod numer 112 o każdej godzinie. Służby ratunkowe zareagują natychmiast. Pod numer 112 można dzwonić także z telefonu komórkowego. Istnieją specjalne ustalenia dotyczące roamingu, dzięki którym Twoje połączenia alarmowe są przenoszone przez inną sieć. Jeśli nie mają Państwo telefonu stacjonarnego, należy wybrać numer 000, aby uzyskać połączenie ze służbami ratunkowymi.
106
Usługi alarmowe z wykorzystaniem wiadomości tekstowych są dostępne na całym świecie. W większości przypadków usługi te są przeznaczone dla osób z wadami słuchu i mowy. W Australii tekstowe służby ratunkowe są dostępne pod numerem 106. 106 to krajowy tekstowy numer alarmowy dla osób niepełnosprawnych. Numer działa z telefonami tekstowymi i komputerami z modemem. Numer jest obsługiwany przez National Relay Service, która twierdzi, że jest to pierwszy na świecie krajowy tekstowy numer alarmowy.
Chociaż większość ludzi nie potrafi czytać, osoby niesłyszące mogą korzystać z tego numeru alarmowego. Wysłanie SMS-a o treści 000 pozwala służbom ratunkowym zobaczyć lokalizację dzwoniącego i poznać rodzaj zagrożenia. Powinien on działać na każdym telefonie komórkowym. Jeśli nie masz telefonu stacjonarnego, wyślij SMS-a o treści 000. Powinien on automatycznie przenieść się na Triple Zero. Jeśli jesteś w ruchu, wysłanie SMS-a 000 z telefonu komórkowego pozwoli zaoszczędzić czas i zapewni, że Twoje połączenie zostanie przekazane do żywego operatora.
Numerem alarmowym jest potrójne zero “000” lub 112 w Australii. Musisz określić, czy dzwonisz na policję, do straży pożarnej czy na pogotowie. Operator zapyta, czy życzysz sobie tłumacza. Po podaniu lokalizacji, języka i innych informacji, operator przejdzie do najbliższego oddziału ratunkowego. Stwierdzi, czy pomoc doraźna jest potrzebna natychmiast. Następnie mogą rozpocząć proces leczenia.
Innym numerem alarmowym jest 112 (międzynarodowy standardowy numer alarmowy). Numer ten można wybrać tylko w cyfrowych telefonach komórkowych. Niektóre kraje akceptują go również jako dodatkowy międzynarodowy numer alarmowy. Jeśli używasz telefonu GSM, możesz wybrać numer 112 w Australii. Korzystanie z tego numeru nie wymaga posiadania karty sim ani numeru pin. Należy jednak pamiętać, że nie można połączyć się ze służbami ratunkowymi za pomocą wiadomości tekstowej.
999
W razie nagłego wypadku telefon komórkowy posiada funkcję pozwalającą zadzwonić pod numer 999 z dowolnej sieci. Wszystkie sieci telefonii komórkowej w Wielkiej Brytanii obsługują tę funkcję. Oznacza to, że abonenci O2 mogą wykonywać połączenia na numer 999 ze swoich telefonów Vodaphone. Funkcja ta jest znana jako camped-on. Połączenia między sieciami 999 są w Wielkiej Brytanii bezpłatne. Połączenia międzysieciowe 999 można wykonywać, wysyłając SMS o treści “register” na numer 999.
Aby korzystać z tej usługi, Twój telefon musi mieć siłę sygnału równą lub większą niż trzy. Jeśli sygnał jest słaby, otrzymasz wiadomość “Tylko SOS”. Jednakże, jeśli masz wystarczający sygnał, nadal będziesz mógł wykonać połączenie. Co więcej, będziesz mógł zadzwonić do służb ratunkowych nawet bez żadnego kredytu. W takim przypadku sieć domowa połączy się z Twoją komórką i służbami ratunkowymi, które następnie oddzwonią do Ciebie.
Możesz również skorzystać z numeru 112, jeśli nie masz linii stacjonarnej. Oba numery kierują do tego samego centrum powiadamiania ratunkowego. Ponadto numer 112 działa na każdym telefonie komórkowym na świecie, także za granicą. Jest to więc bardzo wygodne, jeśli podróżujesz za granicę. Co więcej, można z niego korzystać także na telefonie stacjonarnym w Wielkiej Brytanii. Połączenie z numerem 112 jest bezpłatne i można go wybrać nawet z zablokowanego telefonu komórkowego.
Jeśli nie jesteś pewien, czy telefon stacjonarny 999 jest dobrym rozwiązaniem, sprawdź odbiór i siłę sygnału w swojej miejscowości. Wiele społeczności wykorzystało kioski telefoniczne do zainstalowania defibrylatorów. Jednak kioski te zostały usunięte. Nie wszystkie wioski mają stabilny sygnał telefonii komórkowej, więc możesz przywrócić telefon 999 do kiosku z pomocą lokalnej organizacji charytatywnej Community Heartbeat Trust.
106 Textphone
106 Textphone to numer alarmowy dla osób z zaburzeniami słuchu i mowy w Australii. Ta bezpłatna usługa jest dostępna przez całą dobę i ma pierwszeństwo przed innymi połączeniami alarmowymi realizowanymi przez National Relay Service. Help Desk w National Relay Service jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17 AEST. Telefon 106 Textphone nie działa z usługą krótkich wiadomości tekstowych w telefonach komórkowych. Ta usługa alarmowa jest przeznaczona wyłącznie do nagłych wypadków.
Podobne tematy